dijous, 1 de novembre del 2012

tots sants

El Halloween vostre i la castanyada nostra el que fa es prepararnos per l'arribada de l'infern. Aquí, no se allà, coincideix amb el dia de record als que ja no hi son.De fet l'avi ho fa quasi cada dia, el record. Peró no aquesta visualitzacio. D'una banda la muntanya on varem posar el nom de l'avi Joan amb les cendres dibuixant lo al turonet on suposem podrà veure les interpretacions dels acordeonistes d'Arseguel. Amb aquesta musica passo a la cutre visió del nicho que tenim a Badalona, ara al nom meu. Allà, rodeixat de pisos barats a Badalona, i es l'avia Montse, que ho va demanar amb la seva urna, per estar amb els seus pares. Ara això ja no es fa. Un aquí, l'altre allà, quan no al mar. L'avi us ho explica tot a la cançó de l'Ovidi Montllor, Faré Vacances. i l'arbre,el pi, ja sabeu quin es. Les costums, desapareixen sota la crisi. La Rosa ja no fa ni un parell de rams d'encarrec.Al sector la feina ha baixat un 25% ben be..Molts pagesos ja no sembrant flor i nomes  un 25% es flor catalana. Quedi aquí el resum que et deia d'una cançó que hem fa plorar: Les meves vacances

Tot ben senzill
i ben alegre.
Em creureu mort.
Jo no hauré mort.
Faré vacances!
El color negre
que tant m'estime,
se'n vindrà amb mi.
Jo sol de negre!
Beveu conyac,
i vi i caçalla.
I si m'arriba
el pressupost
beveu bon "whisky".
Ràpidament,
em boteu foc.
Sóc valencià!
Si no és molèstia
per als amics,
amb una capsa
de cartó,
fiqueu la pols
d'un servidor,
i el millor llibre
de poemes
d'aquell poeta
que creieu.
Es per anar
passant l'estona
amablement.
I al mateix temps,
aprendre, viure,
conèixer coses
per a la propera
cançó a fer.
Porteu-me a Alcoi,
que és el meu poble
I allà on comença
el "Barranc del Cinc",
prop d'un romer,
al seu costat,
deixeu-me ja.
Així tindré l'aroma bo.
I a prop també
del rierol.
Així a les nits,
amb la quietud
vindrà la música.
Mireu també
de fomentar
els berenars
a la muntanya.
Així per fi,
s'aproparan
al romaní
dolces xicones.
I despistant,
com qui no vol,
alçaré els ulls
i entrant pel peus
arribaré fins al seu cor.
Res d'adéus
ni de records.
Vaig de vacances!
Qualsevol dia
impensat,
us tornaré a emprenyar
amb les darreres
cançonetes.
Potser d'entrada
us estranyeu,
bé pel físic
o la veu.
Però seré altre cop jo.
Doncs com el mestre
Maragall,
també crec jo
amb la resurrecció,
de la carn.
Seré més jove
i tornaré a estimar
a cada instant.
Ai les xiquetes!
Ai les donetes!
Ai quines joies!
I si per cas,
jo no crec pas,
encara dura
la vida dura,
doncs altre cop
de part dels bons,
fins a la mort!
Però llavors,
no em moriré:
faré vacances

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada