diumenge, 4 de maig del 2014

sistemes de vot

Avui el pare t'haura vist desprès de molts dies. M'ho explicara però sembla que haureu anat a dinar a un japonès amb un senyor. El pare em diu que no ell no sopara. Seria bo que ho fes i a mes pagues el pare. Jo ja m'entenc. Que vagi molt be i ho seguirem comentant. Mira que fa d'anys que es diu qeu es vol canviar el sistema de vot a les eleccions catalanes. Tindria que ser mes representatives de la gent i dels llocs on viuen .Ara em sembla que un diputat a Barcelona val uns 80000 vots, mentre que a comarques per 15000 ja en tens un. Peró son menys. Molts estudiosos universitaris ja han dit la seva per fer ho be. Peró encara discutim Actualment la proporcionalitat es del 91,4% un dels mes altsd'Europa. Actualitzant el censes podria millorar sensiblement encara. Barcelona  70% de la població te 85 diputats. Mantenint la divisió provincial,  Girona passaria de 17 a 16, Lleida de 15 a 13 i Tarragona de 18 a 17. Es faria per provincies mentre es monten les vegueries, Es voldria passar e llistes tancades a obertes amb vot preferent no únic per la llista. Es seguiria aplicant la llei de Hont que dona diputats segons les dècimes de vot.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada