dissabte, 26 de juliol del 2014

la sauna

En el blog del viatge, m'he deixa una cosa. La tarda de la sauna. Primer homes sols que sempre m'ha semblat estrany en una societat civilitzada.. L'ambient focs. L'entrada que si mig oberta per respirar. També perds visió i estas en un mon fantasmagoric El el hammam en diuen. Ara tira aigua a les pedres calentes, ara no que t'ofegaras. sempre hi trobes la parelleta i l'expert que sap de tot. Sense rellotge sap la humitat i la calor. I sense rellotge sap quan han passat els 10 minuts i ha de sortir. Marejos, vòmits, desmais, baixades de tensió, tot per relaxar el cos i netejar els poros. Una cosa que cada deu minuts has de para no potser bona. Una vegada vaig anar amb el Fede i pendent i incomode amb les miradetes no em vaig en recodar de la medalla del grup sanguini que portava i em vaig fer una cremada de cal deu. Aquest dia, a la del hotel que varem anar el senyor Enric i jo, jo assentat no hi cabia, devia ser per suar encara mes. Però espera que no s'acabat.Pots passar te hores al vestuari, com si hagués cua, sense trobar l'entrada. I en sortir, dutxa, també a l'entrada despullat, dutxe d'aigua freda i si n'hi ha , caminar sobre el gel, Ni Guantanamo nena.Diuen que per anar be del tot hi ha d'haver hi un masatgista si pot ser turc. Que ames son peluts, peluts. Quan acabes que també son 10 minuts estàs destroçat i com si t'haguessin apallissat. De fet pot ser que un home de 100 kl. se't hagi posat a sobre.i I tu a terra, clavante les tires de la fusta preparada contra la humitat. O marbre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada