dilluns, 8 de maig del 2017

norit

El grup AC Marca, fabricant de marques tan conegudes com Norit, Lactovit, Sanytol, Ceys, la cera Álex, els tints Iberia i Blanco Nuclear o Ecran Aftersun, invertirà 20 milions d’euros durant els pròxims dos anys, segons va explicar ahir el conseller delegat de la companyia, Marcos Fernández García-Marca.
Una gran part de la inversió, aproximadament el 60%, es destinarà a la construcció d’un nou centre logístic al costat de la fàbrica que el grup té a Bigues i Riells, mentre que la resta es destinarà a augmentar la capacitat productiva de totes les fàbriques, especialment l’esmentada, aprofitant l’espai lliure que deixarà l’actual magatzem.
L’empresa, que el 2016 va facturar 253 milions d’euros, espera arribar als 300 milions l’any 2019, un cop finalitzades aquestes inversions, segons va puntualitzar Marcos Fernández. La previsió és tancar el 2017 amb unes vendes de 270 milions. Malgrat la crisi dels últims anys, AC Marca ha aconseguit augmentar la seva facturació un 56% des del 2011, bàsicament amb creixement orgànic. El 2015 va tancar l’exercici amb un benefici de 9,4 milions d’euros. El 2016 -encara no aprovat per la junta d’accionistes- és lleugerament superior i marca un rècord en la història d’aquesta companyia.
El grup acaba de fer un canvi d’imatge. La marca paraigua del grup serà AC Marca, amb l’eslògan Advancing in Care, però cada branca de negoci mantindrà la seva identitat i es conservaran les marques comercials dels diferents productes. AC Marca, amb 95 anys d’història, és una empresa familiar que ja va per la quarta generació de gestors i que va començar a internacionalitzar-se a finals dels 90.
Una plantilla de 850 treballadors
La companyia encara està completament en mans de la família que la va crear, té la seu central a l’Hospitalet i compta amb cinc fàbriques, dues a Catalunya -a Bigues i Riells i a Sant Llorenç d’Hortons- i tres més a França, la República Txeca i Mèxic. Compta amb una plantilla de 850 empleats a tot el món, té presència directa en deu països i ven els seus productes en més de 60. De les vendes, un 55% corresponen al mercat espanyol i un 45% als mercats internacionals, i l’objectiu és arribar al 50%.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada