divendres, 30 de gener del 2015

projecionista

Es el cap de la Filmoteca. El seu habitat la cabina de projecció del Raval.Di uque les pelis no tenen textura i per tant imperfeccions. El projeccionista es una artesà que te que tenir molta sensibilitat. 40 anys li han ensenyat que la revolucio digital te avantatges però també inconvenients. Es relaxa i aleshores no li importen les barrabasades que veu a la tele, sentat al sofà. Menys la Filmo, les  sales comercials s'estan buidant. Pero el meu ofici ja es d'estar sol. Ho prefereixo. Quan falla el projeccionista es monta un follon,a vegades per no culpa seva. Una vegada amb Raza va faltar el darrer rotllo i el film va quedar inacabat. Els fatxes es pensaven que era un boicot i em volien pelar. I a mi m'agrada veure les pelis repetides. Sempre hi trobo coses noves, guio, direccio.... Li dono la llum adequada. Si la vull veure be per  aixo haig de baixar a la sala. La maquina es una eina per que tu facis cine. Mirall, focus,calidesa, molt difícil d'obtenir en blanc i negre. Ara la carrega es en temps real i es fa mot farragos. I mes a la filmo que canviem a cada sessió.Bona definicio, quadre, però no te els colors pastel i tot es blau horroros. I això es molt fred.El contacte amb el suport es el millor.I el cine el clàssic. Ara em costa molt que m'agradin.De jove havia anat per els pobles, I començàvem a les nou.Cada cabina era nova i diferent. Les llums, les òptiques, necessitaves un temps. Vaig començar amb 16 anys al Institut Alemany i desprès a l'Atlantida i el Castilla. Es com estar en en un submarí, però amb finestres al mon. Que es multiplican per milers de retines avides de cine de qualitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada