divendres, 19 de novembre del 2010

l'aeroport

Ni ha de grans i de molt petits. Son importants per el turisme i el desenvolupament economic d'un pais. A CAtalunya en tenim molts pero petits. Ara s'afegeix el de LLeida. Te un vol a BCN que val 9 euros i tardes 3 hores mes que en cotxe si tens en compta els enllaços. Es modern i penso que nomes l'acabaran fer servir per anar a esquiar. El del Pirineo en diuen. La terminal te 7000 m2, 1000 aparcaments i pot arrivara tenir una plataforma de 60000 m2. L'ha fet un estudi que d'arquitectura amb nom d'avio, B720. En aquests moments el controla Vueling, amb 14 destinacions, 7 a Europa i 7 a Espanya. En directa competencia amb l'AVE, el defensen Andorra i Vaqueira, i es volen posicionar en front del aeroports francesos de Tarbes i Toulouse, no nomes pel que fa al turisme sino tambe a les mercaderies. Pero la crua realitat es que despres del viatges inaugurals del gener, aquest dia hi anaven 4 persones i la resta la pagaven entre tots. I els optimistes creuen que hi volaran fins a final d'any 70000 persones, 190 cada dia. Tan demanar que l'aeroport de BCN, fos mes important, tingues un ham i destinacions directes arreu del mon, ara tenim el de LLeida, sense calers ni ganes d'anar hi. No se si la independencia ho podra arreglar aixo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada