diumenge, 28 de novembre del 2010

Pasternak

Em pasa molt que quan parlem d'una pel.licula, al cap de pocs dies la fan per la tele. L'altre tarda, repasava el Dr. Zhivago de David Lean, que sempre m'enganxa. La vaig veure al 17 anys al Novetats i m'enrecordo que la meva novia es tapava els ulls quan la Lara feia un peto a la boca. Al vespre vaig passat per un programa de llibres al 33 que es diu L'hora del lector. I el que et deia. Estaba integrament dedicat a l'autor rus Boris Pasternak. Era una entrevista entranyable al seu fill, la seva dona i una neta. El savi vell, explicava amb molt de respecte i rigor, com durant 7 vegades del 48 al 59, havien fet renunciar al rebel autor del premi Nobel que finalment va poder acceptar. Sempre m'havia pensat que tenia el llibre i no. L'entrevista era amb motiu de la sortida d'un llibre del autor, que reuneix una breu biografia i la seva principal poesia que ell atribueix a Yuri Zhivago, el metge de la pel.licula que te un atac de cor quan veu al amor de la seva vida desde el tranvia. Li van demanar a l'entrevistat que recites un dels versos mes revolucionari escrit a Paris. No el podia llegir perque eestava molt cansat de la conversa. Pero va dir que els hi diria de memoria, Va ser un dels moments televisius mes importants que he viscut. Hom va quedar sense paraules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada