dijous, 22 de març del 2012

separar

Separar alumnes per el seu rendiment dins d'una classe es un error. L'excusa fatxenda es que els mes limitats, retrasen als lider el grup. No veig cap raó perquè això sigui així, ni cap prova de que la segregació doni bons resultats acadèmics. O millors. Sinó al inreves. Els mes limitats es poden esperonar si tenen un bon asessorament individualitzat, esforçant se per seguir el ritme que marquin els primers. Ja prou que hi han escoles que per classes social, diners, o color, separen nens i nenes. Els especialistes mantenen que hi hagi un tronc comú al menys fins els 16 anys i desprès poder elegir carrera o formació profesional. La mancança es la de sempre. No hi ha prou recursos, però l'avi des de sempre i quan ho ha necessitat ha pres o ha pagat classe particulars que se'n deia. Per això s'ha de canviar l'esquema actual de aula tancada. S'han descanviar l'espai i el temps. No poder ser les taules alineades, un sol mestre i tots fent el mateix al mateix temps. De vegades pot haver hi un segon mestre, uns grups de treballs específics de recuperació i individualitzacio de cada alumne. amb la tutoria es podria fer un projecte personal orientat en el que el sistema nomes l'acompanyes. Es l'escolaritzacio que posa la base d'una societat diversa. Ara un de cada 3 centres segrega.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada