divendres, 30 d’octubre del 2015

els Roca i el Liceu

Els germans Roca seran uns dels protagonistes destacats del nou espai gastronòmic i cultural que el Liceu inaugurarà l’any que ve i que pretén ser un lloc que concentri “tota la creativitat i el talent de Barcelona”, segons va explicar ahir en la presentació del projecte el seu promotor, Jordi Armengol, director de l’empresa Tast Barcelona. “El projecte vol fusionar un museu, un restaurant i un lloc de degustació gastronòmica”, va dir, i va explicar que en aquest nou espai el visitant no només podrà menjar sinó que “podrà viure experiències relacionades amb la història i la cultura catalanes amb un format innovador”. Armengol va voler deixar clar que “no serà un restaurant més dels 8.000 que hi ha a Barcelona”, sinó que es vol crear un lloc en el qual el visitant “gaudeixi de l’oci cultural amb un contingut gastronòmic i amb un ànima social, present des de tots els proveïdors que hi participen, fins a les repercussions que tindran les inversions al barri”.
L’espai tindrà 950 metres quadrats i estarà dividit en sis escenaris gastronòmics diferents. Un serà la gelateria Rocambolesc, de Jordi Roca, que obrirà el seu primer establiment a Barcelona, després dels que té a Girona i Madrid. Roca va explicar que està “molt il·lusionat” amb el projecte i va avançar que crearà un polo únic per a la ciutat de Barcelona que serà una representació del dit de Colom fet de xocolata, oli d’oliva i sal. Un altre dels espais serà la barra solidària, on cuiners catalans de prestigi, entre els quals hi ha els tres germans d’El Celler de Can Roca, oferiran les seves creacions i part de la recaptació anirà al Casal dels Infants del Raval i a la Fundació Joan Salvador Gavina. Dels altres espais no en van voler donar més detalls, però van explicar que inclouran espectacles audiovisuals que acompanyaran el menjar.
El producte català, protagonista
Annette Abstoss serà la responsable del desenvolupament de l’oferta gastronòmica, mentre que l’artista Franc Aleu s’encarregarà del disseny i la creació dels continguts artístics en les diverses instal·lacions i propostes integrades a l’espai. Abstoss va explicar que l’espai “no serà un restaurant, sinó un lloc on el producte català, l’emblemàtic i l’icònic, serà l’estrella”. “La gent s’enamorarà de Catalunya a través dels seus productes”, va dir.
Està previst que l’espai obri les portes el març del 2016. Serà accessible des de la Rambla i el carrer Sant Pau i estarà obert tots els dies de l’any fins a la 1 de la matinada a diferents nivells de preus -una experiència sensorial completa, per exemple, costarà uns 25 euros-, pensant en un ampli ventall de públic. Per al director general del Liceu, Roger Guasch, aquest projecte és “un pas més en la voluntat del Liceu d’obrir-se a nous públics”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada